Nevíte si rady? Napište nám nebo zavolejte 702 099 747
Tento Záruční a reklamační řád stanoví práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího při uplatňování nároků z vad Zboží a vyřizování těchto nároků.
Tento Záruční a reklamační řád je součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen Podmínek nebo VOP) a tvoří nedílnou součást Kupní smlouvy, uzavírané mezi Prodávajícím a Kupujícím. Podmínky se na tento Záruční a reklamační řád vztahují v rozsahu, v jakém Záruční a reklamační řád nestanoví jinak. Na tento Záruční a reklamační řád se vztahuje výklad pojmů dle čl. II. VOP, pokud není v tomto Záručním a reklamačním řádu výslovně uveden výklad odlišný.
V otázkách, neupravených Kupní smlouvou, VOP a tímto Záručním a reklamačním řádem, se vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím vzniklý z uplatňování nároků z vad Zboží řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
Prodávající poskytuje následující záruky na Zboží jím Prodávané za následujících podmínek:
Záruční doba je stanovena u nového zboží 24 měsíců, u zboží použitého 12 měsíců, použitým zbožím se rozumí takto označené zboží, které je použité či opravené .
U Zboží podléhajícího zkáze na němž je uvedené datum spotřeby či minimální trvanlivosti (např. krmení, boilies, nástrahy apod.) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady nejpozději do data spotřeby či minimální trvanlivosti vyznačeného na obalu zboží.
Záruční doba počíná běžet od převzetí Zboží Kupujícím. Do záruční doby se nepočítá doba, která uplyne od uplatnění reklamace do jejího vyřízení.
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží při převzetí nemá vady, zejména že bylo dodáno v množství, jakosti a provedení, vyplývajícím z Kupní smlouvy, z nabídky Prodávajícího a z obvyklého účelu, k jakému bývá obdobné zboží používáno.
Kupující je povinen převzaté Zboží prohlédnout bez zbytečného odkladu po jeho převzetí od Prodávajícího nebo dopravce, podle způsobu dodání, dohodnutého v Kupní smlouvě. Pokud Kupující zjistí jakékoliv poškození Zboží, bez odkladu kontaktuje dopravce a sepíše s ním (i dodatečně) zápis o škodě způsobem, jaký dopravce nabízí. Následně kontaktuje servisní oddělení Prodávajícího, které je povinno reklamaci Zboží na základě zápisu o škodě dále řešit způsobem dle tohoto Reklamačního řádu. Prohlídku Zboží je Kupující povinen učinit s vynaložením veškeré péče, kterou lze od něj očekávat s přihlédnutím k tomu, zda je podnikatelem, či spotřebitelem.
Vady Zboží, zjistitelné při převzetí Zboží, je Kupující povinen reklamovat neprodleně, nejpozději do 3 dnů od převzetí Zboží. Za vady zjistitelné při převzetí se považují vady množství a vady druhu Zboží (odlišný typ Zboží, než je sjednaný Kupní smlouvou, chybějící příslušenství apod.).
Za vadu množství se nepovažuje dodání většího množství Zboží, než jaké vyplývá z Kupní smlouvy. V takovém případě je Kupující oprávněn přebytečné množství Zboží odmítnout ve lhůtě dle tohoto článku, jinak se Kupní smlouva považuje za uzavřenou i co do přebytečného množství, a Prodávající má nárok na úhradu Kupní ceny odpovídající většímu množství Zboží.
V případě, že Kupující nezjistí a nereklamuje vady, zjistitelné při převzetí ve lhůtě dle předchozího článku, ztrácí nárok na přiznání práv z vadného plnění ve smyslu § 2112 občanského zákoníku. To neplatí, pokud Prodávající o této vadě musel zjevně vědět při odeslání Zboží Kupujícímu.
Kupující - spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v Záruční době uvedené v čl. II. tohoto řádu.
Oprávnění Kupujícího uplatňovat práva z vad Zboží se nevztahují:
V případě, že Zboží má vady. Kupující je v takovém případě oprávněn uplatňovat následující nároky:
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že má vadu (např. bylo-li to výslovně a srozumitelně uvedeno v popisu Zboží v nabídce nebo v Kupní smlouvě), anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
O vyřízení reklamace je Prodávající povinen sepsat ve smyslu § 2173 Občanského zákoníku a § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele reklamační protokol, obsahující alespoň:
Reklamační protokol je Prodávající povinen zaslat Kupujícímu písemně na jeho adresu, uvedenou v oznámení reklamovaných vad. Prodávající se s Kupujícím může dohodnout na zaslání reklamačního protokolu e-mailem na e-mailovou adresu Kupujícího.
Požaduje-li Kupující dodání nového Zboží bez vad, je Prodávající povinen mu nové Zboží zaslat až poté, co od Kupujícího vadné Zboží obdržel, anebo poté, co mu Kupující prokázal, že Zboží Prodávajícímu odeslal.
Kupující – podnikatel je oprávněn uplatnit právo z vad, které Zboží vykazovalo v době přechodu nebezpečí škody na Kupujícího, byť se tyto vady projeví až později, nebo z vad, které na Zboží vznikly v záruční době.
V případě, že má Zboží vady, v důsledku nichž je Kupní smlouva porušena podstatným způsobem, je Kupující oprávněn požadovat:
Za podstatné porušení Kupní smlouvy se považuje taková vada, o němž Prodávající již v době uzavření Kupní smlouvy věděl nebo musel vědět, že by Kupující Kupní smlouvu neuzavřel, pokud by tuto vadu předvídal.
V případě, že má Zboží vady, v důsledku nichž je Kupní smlouva porušena nepodstatným způsobem, je Kupující oprávněn požadovat odstranění vady nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě, že Prodávající vadu neodstraní včas nebo ji odmítne odstranit, je Kupující oprávněn požadovat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od Kupní smlouvy.
Požaduje-li Kupující dodání nového Zboží bez vad, je Prodávající povinen mu nové Zboží zaslat až poté, co od Kupujícího vadné Zboží obdržel, anebo poté, co mu Kupující prokázal, že Zboží Prodávajícímu odeslal.
Nároky z vad Zboží dodaného Prodávajícím je Kupující povinen uplatnit u Prodávajícího:
Aquazona s.r.o.
Nám.bří.Čapků 9
370 07České Budějovice
tel: 386 467 447
e-mail: eshop@aquazona.cz
Reklamaci, podanou Kupujícím – spotřebitelem, je Prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, s přihlédnutím k dodržení lhůty pro zaslání Zboží Kupujícím, nedohodne-li Prodávající s Kupujícím delší lhůtu. Tato lhůta se uplatní rovněž pro reklamace podané Kupujícím – podnikatelem, není-li v záručních podmínkách Prodávajícího sjednáno jinak. O výsledku vyřízení reklamace informuje Prodávající Kupujícího telefonicky, a zasláním reklamačního protokolu.
O vyřízení reklamace je Prodávající povinen sepsat ve smyslu § 2173 Občanského zákoníku a § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele reklamační protokol
V případě, že by některé ustanovení tohoto Záručního a reklamačního řádu bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Reklamačního řádu nebo Kupní smlouvy.
V případě, že Prodávající tento Záruční a reklamační řád jednostranně změní, použije se na práva a povinnosti Kupujícího a Prodávajícího z vad Zboží to znění Záručního a reklamačního řádu, které tvořilo součást Kupní smlouvy.
Tento Záruční a reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.10.2016
V případě, kdy ke sjednání smlouvy byl použit komunikační prostředek, který umožňuje uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti stran, nebo k uzavření smlouvy došlo mimo prostor obvyklý pro naše podnikání, máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží, v případě, kdy shora popsaným způsobem dojde k uzavření smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete poslední dodávku zboží.
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost AQUAZONA, s.r.o., se sídlem nám. Bratří Čapků 1264/9, České Budějovice 7, 370 07 České Budějovice, IČO 47239221, tel. tel: 386 467 447, e-mail: eshop@aquazona.cz formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem). Můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však Vaší povinností.
Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použil(a) pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčil(a) jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.
Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.
Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese AQUAZONA, s.r.o., nám. Bratří Čapků 1264/9, 370 07 České Budějovice. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
Ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží. Zboží námi dodávané většinou nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Maximální náklady spojené s vrácením zboží jsou odhadované ve výši 5.000 Kč.
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.